A Figyelőt kiadó, Schmidt Mária tulajdonában lévő K4A Lapkiadó Kft. hirdetési bevételeinek hetven százaléka állami bevétel.

A Figyelő hirdetési bevételeinek hetven százaléka állami pénzből származott a múlt évben – számítottuk ki a KANTAR Media AdexSpot adatbázisa alapján. Ez azt jelenti, minden 100 forintnyi hirdetési bevételből 70 állami volt. Az újság legnagyobb hirdetője, a Miniszterelnökség 202 millió forint értékben vásárolhatott reklámhelyet listaáron számítva. Az állami Szerencsejáték Zrt. 89 millió forintot, és az ugyancsak állami Magyar Villamos Művek (MVM) 68 millió forintot hagyhatott a cégnél, és még hosszan sorolhatnánk az állami hirdetőket. Habony Árpád lapjaiba 3,4 milliárdot tolt az állam. A friss Kantar Media AdexSpot adatokból az is megállapítható, hogy Orbán Viktor miniszterelnök nem hivatalos tanácsadójának, Habony Árpádnak a nevén lévő Modern Media Group (MMG), a Lokál című bulvárnapilap és a Lokál Extra című bulvárhetilap kiadója sem teljesített volna olyan jól, ha nem tartozik a legnagyobb kormánykedvencek közé. Mészáros Lőrincékhez 8,9 milliárd ment. A PLT Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester több száz cégének egyike, mely nemrég olvadt be a Mediaworks Hungary nevű médiavállalatba. A PLT 116 millió forint hirdetési bevételén belül 60 millió forint volt az állami pénz. A Mediaworks folyóirataiból származó 2 milliárdból egyébként az állami hirdetési pénzek aránya 35 százalékot tett ki az adatbázis adatai alapján: 726 millió forint jött az államtól. További 5,8 milliárd forint állami pénz érkezhetett a Mediaworks napilapjaihoz, míg a PLT regionális napilapjaihoz 2,3 milliárd. – olvasható a 24.hu-n

Tavaly egyáltalán nem volt szűkmarkú a magyar állam a Fidesz-közeli médiacégeknél elköltött pénzek tekintetében: a 24.hu a KANTAR Media AdexSpot adatbázisa alapján kiszámolta, hogy 2017-ben a Figyelőt kiadó, Schmidt Mária tulajdonában lévő K4A Lapkiadó Kft. hirdetési bevételeinek hetven százaléka jött az államtól (1,1 milliárd teljes reklámbevételből 734 millió volt állami pénz), a Lokál című bulvárnapilap és a Lokál Extra című bulvárhetilapot kiadó, Habony Árpád tulajdonában lévő Modern Media Group hirdetési bevételinek 66 százalék volt állami pénz (a Lokál esetében 2,3 milliárd forintnyi teljes bevételből 1,2 milliárd jött az államtól, a Lokál Extra esetében 2,9 és 2,2 milliárd ez a két adat), a Mediaworks Hungaryn keresztül Mészáros Lőrinc által tulajdonolt Pannon Lapok Társasága (PLT) megyei lapkiadó folyóiratos, azaz nem napilapos hirdetési bevételeinek 52 százaléka folyt be az államtól (a PLT 116 millió forint hirdetési bevételén belül 60 millió forint volt az állami pénz). – írja az index.hu

Az állam egyébként úgy hagyott jelentős mennyiségű közpénzt a Figyelőnél, hogy a hetilap példányszámát Schmidt Máriáék nem auditáltatták a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetségnél. A 24.hu a Nemzeti Olvasottságkutatásban sem talált az újságra vonatkozó adatot, tehát az olvasók számáról semmilyen hivatalos adat nem áll rendelkezésre. A kormányt ezek szerint nem különösebben foglalkoztathatta, hogy a Soros György képmását is felhasználó hirdetéseit mennyien láthatják valójában. – írja a hvg.hu

Teljesen megújult a Figyelő című gazdasági, politikai és kulturális hetilap – mondta az Origónak Lánczi Tamás, a lap főszerkesztője. Már nagyon ráfért a lapra a megújítás – mondta Lánczi Tamás, a Figyelő főszerkesztője az Origónak. A hetilap teljesen új tördelést kapott, valamint sokkal jobb minőségű papírra nyomtatjuk. Minden lap életében szükség van arra, hogy megújuljon, és a Figyelő korábbi külseje nagyon elfáradt – tette hozzá. A gazdaság mellett a jövőben társadalmi és a politikai, valamint kulturális kérdések is nagyobb helyet kapnak majd a lapban. Lánczi Tamás elmondta, szerettek volna egy olyan lapot készíteni, amely mind tartalmában, mind a fizikai minőségében jelzi, hogy ez egy presztízslap, amire érdemes rászánni a pénzt és időt. Az offline világban csak minőséggel lehet megmaradni – mondta a főszerkesztő. – olvasható az origo.hu 2017-ben megjelent cikkében